11 de diciembre del 2018

Curso English Law- An Introduction

This is an opportunity to learn about the system of law in the UK, and the basis of one of the world’s major legal traditions, whilst at the same time improving your English.

Power in the UK is split between three branches, executive, legislative and judicial; and it is from this final branch that we get the somewhat archaic system of common law (law of precedents) and Equity (which most famously gives us the concept of legal trusts.

Based on the CLIL (the modern concept of learning language and content) this course gives students the opportunity to acquire English through legal investigations (there will be a mix of authentic materials, debates and dynamic practice like webquests).

Objetivo General

Acquire legal English whilst learning about the systems of common law and equity that have formed the backbone of the English legal system for centuries.

• To master concepts such as common law, equity and the law of trusts.
  • To gain confidence with, and acquire strategies handling authentic material related to English law; this will include audio, texts and videos.

James Stubbs

Egresado de la Escuela de Leyes de Inglaterra, actualmente se encuentra terminando una Maestría en Lingüística Aplicada y Enseñanza de Inglés como una lengua extranjera. Cuenta con años de experiencia como docente de inglés en Colombia y Londres.

×
La Universidad Católica de Colombia, podrá cancelar o posponer la realización del evento cuando no haya el número mínimo de participantes matriculados para su realización y solo en estos casos se aprobaría la devolución del pago de matriculas.

La Constancia de Asistencia o Certificado, según el caso, se otorgará al estudiante toda vez que su inasistencia no sea igual o superior al 20% de la totalidad de las sesiones de trabajo, de la actividad académica impartida.

Accesos de Interés